Op vrijdag 10 juni jl. heeft schippersvereniging Sterreschans uit Doornenburg een bezoek gebracht aan het Binnenvaartmuseum op de Jos Franken.

We werden door de vrijwilligers van museum, John, Bert en Gerard en bij de horeca, Ria en Jenny hartelijk ontvangen met een echt ‘schippersbakkie’, Aalmoezenier Bernhard van Welzenes heette ons hartelijk welkom en memoreerde dat het schippersvolk een hecht sociaal volk is. Hierna was het de beurt aan de vrijwilligers van het museum om ons een rondleiding te geven. We waren met 18 leden naar Nijmegen gekomen, de groep werd in tweeën gesplitst, de ene groep ging naar boven en de andere groep naar beneden.

We keken onze ogen uit, wat hebben ze daar een mooi binnenvaartmuseum gecreëerd. Alles netjes schoon en overzichtelijk met veel informatie bij de objecten. Hierna werden we uitgenodigd om deel te nemen aan de lunch. Eerst een lekkere soep vooraf, heerlijke goed belegde broodjes met koffie verzorgt. Daarna werd er nog een consumptie genuttigd met een gezellige nazit.

Rond 15.00 uur gingen de leden, met een stapel folders onder de arm om verder uit te delen, na de vrijwilligers op de Jos Vranken bedankt te hebben, voldaan naar huis.