Van 22 mei t/m 30 oktober in de H. Antonius van Paduakerk in Millingen te zien:
de “expositie over bedrijvigheid op en aan het water”.
Van harte welkom op dinsdag, vrijdag en zondag van 13.00 – 17.00 uur.

De expositie is samengesteld door het Cultuurhistorisch Informatiecentrum ’t Laag te Millingen aan de Rijn.
Op deze expositie is info te vinden over de volgende vijf onderwerpen:
Voetveren, scheepswerven, parlevinkers/bunkerschepen/binnenvaart, steenfabrieken en visserij.
Aan de hand van foto’s, diverse artikelen en attributen wordt er een beeld gegeven van de bedrijfstakken die sterk afhankelijk zijn van water.

Er is ook aan de kinderen gedacht: een fotospeurtocht van de tentoonstelling, uit welk land komt een schip? Zoek de vlag – kies een kleurplaat uit voor thuis en welke vracht nemen schepen zoal mee? En wat denk je van oefenen met het maken van scheepsknopen? Kom het proberen…

Al heel wat inwoners van ’t Laag, maar ook van ver daarbuiten hebben de tentoonstelling bezocht en hun verhalen gedeeld met de gastheren en -vrouwen van het Cultuurhistorisch informatiecentrum. Graag horen we nog meer verhalen…komt u ook kijken en uw verhalen delen?

Naast de expositie is tevens het prachtig interieur van de H. Antonius van Paduakerk te bezichtigen. In de kerk zijn boekjes aanwezig met een rondleiding zodat iedereen kan lezen wat er allemaal te zien is.