Op 18 juni was het Binnenvaartmuseum Nijmegen vertegenwoordigd op het jaarlijkse wijkfeest van de wijk Lindenholt in Nijmegen West.

Het initiatief kwam van Ton Jahnke die sinds kort vrijwilliger is bij ons Museum.

Het was de eerste keer dat we zoiets deden maar ik kan u verzekeren dat het voor een goede manier is om bekendheid aan onze activiteiten te geven. We hebben met veel mensen gesproken en folders uitgedeeld, als iedereen komt die dat heeft toegezegd kunnen we de dranghekken wel klaar zetten.

We hadden de kraam opgetuigd met foto’s boeken en wat scheepsspullen wat de belangstellenden een indruk gaf van ons museum.

Het was voor ons leuk om te doen, en uit de gesprekken bleek dat er bij de doorsnee bevolking zeker belangstelling voor het leven en werken aan boord is.

Dus een oproep aan de lezer: Als er bij u in de buurt zo’n activiteit is, is het een goede manier voor publiciteit. Meld het dan bij ons.

We zullen dit zeker nog evalueren. We weten nu wat we nodig hebben, een pakket klaar zetten voor dit doel met spullen en folders dan kom je al een heel eind.

MVG

Jan Suijkerbuijk