Dag van de binnenvaart 2023

Zaterdag 11 november was de dag van de binnenvaart. Het binnenvaartmuseum heeft met Bert, Frank, Henk, John, Geert en Jenny 28 grote en kleine geïnteresseerde gasten mogen ontvangen. Wij hebben hen kunnen vertellen hoe de binnenvaart vroeger, nu en in de toekomst er uit ziet.

Ook de functie van het KSCC kwam veelvuldig aan bod.

We hadden er als vrijwilligers van het museum een goed gevoel bij het beantwoorden van de vragen over het leven aan boord. Vragen zoals hoe het was met kinderen op het internaat en over de techniek, nu en in de toekomst.

Er komen sowieso regelmatig vragen bij ons over werken in de binnenvaart en over het behalen van een klein vaarbewijs. Het lijkt mij zinvol om deze materie in kaart te brengen zodat we deze vragen ook goed kunnen beantwoorden.

Een adreslijst van scholen en cursusplaatsen zou ons daarbij zeker helpen.

Jan Suijkerbuijk

Vaardigheden